Klantenservice

E-bouwshop.nl is een servicegerichte online shop voor professionals in de bouw. Het leveren van een optimale service is daarom onze grootste focus!

Onze klantenservice speelt een onmisbare rol binnen het E-bouwshop concept. Zoek je informatie over bezorging, levering of klachtafhandeling? Lees hieronder verder voor antwoord op jouw vragen.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan rechtstreeks contact met ons op via klantenservice@e-bouwshop.nl of kom telefonisch in contact met één van onze medewerkers via telefoonnummer +31 165 370 614 .


Bezorging en bezorgkosten

TRANSPORT EN LEVERING

In de meeste gevallen worden artikelen verzonden met DHL binnen Nederland en België. Het kan ook voorkomen dat een andere transporteur je bestelling aflevert, omdat onze leverancier rechtstreeks naar jou verzendt. Zo verkorten we in sommige gevallen de levertijd!

Grotere artikelen, zoals een steenzaagmachine, transporteren wij grotendeels per eigen vervoer. Het levermoment stemmen wij met je af, zodat de een machine persoonlijk in ontvangst genomen kan worden.

De verzendmethode en het bijbehorende tarief vind je onderdaan iedere productpagina. Besteed je voor €500,00 excl.btw of meer? Dan leveren wij gratis.

We hanteren de volgende verzendcategorieën:

  • Standaard pakketdienst  (bandzagen, schuurpapier e.d.) á €9,90
  • Verzending grote pakketten (zaagbladen e.d.) á €29,90
  • Palletzendingen (Steenknipper e.d.) á €45,50
  • Bezorgdienst (Steenzaagmachine e.d.) á €99,00 (excl. Waddeneilanden).

Lees meer over ons verzend- en retourneringsbeleid.

We streven ernaar om iedere order binnen één werkdag te versturen. Hebben wij je artikel net niet op voorraad? Dan verstuurt onze leverancier rechtstreeks naar jouw huisadres. Heb je vóór 15.00 uur besteld en betaald? We streven we ernaar om jouw bestelling dezelfde dag nog te verzenden.
Verzending naar België vraagt wel minstens één dag extra. Indien u middels bankoverschrijving betaalt, wordt uw bestelling na ontvangst van het bedrag pas verstuurd.
E-bouwshop.nl werkt samen met diverse bezorgdiensten.

Wanneer jouw bestelling de deur uit is, dan ontvang je een e-mail hierover met jouw track & trace code. Zo kun je jouw zending volgen vanaf het moment dat het ons magazijn heeft verlaten.

Levering geschiedt op werkdagen tussen 08:00 en 17:00. Indien het door u bestelde product niet op voorraad is wordt u daar tijdig over geïnformeerd.

BELGIË

Leveringen naar België kunnen een paar werkdagen langer duren dan leveringen in Nederland.

*Tijdens werkdagen tot 13:00, mits op voorraad.

Veilig online afrekenen

BETALINGEN

Bij e-bouwshop.nl betaalt je eenvoudig en veilig via je eigen bank met bijvoorbeeld Ideal. Wij werken samen met Mollie.

Mollie verwerkt betalingen voor webshops. Je kunt ze zien als een tussenpersoon; zij zorgen ervoor dat jouw geld veilig van je bank naar onze webshop gaat. Omdat wij het betalingsproces uit handen geven, zie je soms Mollie op je bankafschrift staan.

TERUGBOEKEN

Het terugboeken van een transactie loopt ook via Mollie. Hierdoor kan er soms 1 á 2 werkdagen tussen zitten.

Serviceplan machines (abonnement)

Jouw klant rekent op jou. Jij rekent op je zaagmachine. Nooit meer vertraging oplopen tijdens een project en jouw machine in topconditie houden? Maak dan gebruik van het BS-Serviceplan.

De Bouwshop Serviceplan BIG 5
Clipper zaagmachines zijn van hoge kwaliteit, maar ook deze hebben geen oneindige levensduur. Met het BS-serviceplan verleng je de levensduur van jouw machine. Wij zorgen ervoor dat jouw machines in topconditie blijven met de Bouwshop Serviceplan BIG 5. Lees hier verder over de vijf garanties die wij je bieden wanneer je voor het BS-serviceplan kiest. Hieronder lees je meer over de voorwaarden die horen bij het afsluiten van een BS-Serviceplan.

Wanneer kan ik een BS-Serviceplan afsluiten?

Je kunt jouw serviceplan direct afsluiten bij aankoop van jouw machine bij E-bouwhop.nl. Hierdoor ben je vanaf het moment van aankoop verzekerd van een werkende machine. Ons unieke serviceplan kun je afsluiten tót 24 maanden na aankoop van jouw machine. Je sluit een serviceplan af per machine. Schaf je 3 machines aan? Dan is het verstandig om voor iedere machine jouw serviceplan aan te melden. Een serviceplan is gekoppeld aan het serienummer van jouw machine(s).

Wat is de looptijd?
De looptijd van een BS-Serviceplan is standaard 24 maanden. Wil je dat jouw Serviceplan niet stopt na 24 maanden? Dan hoef je niets te doen en loopt jouw Serviceplan gewoon nog een jaar door! Je dient alleen je automatische incasso opnieuw te bevestigen. Daarna is je serviceplan tevens maandelijks opzegbaar. Wil je langer dan 3 jaar de zekerheid die het Serviceplan biedt? Na de eerste 24 maanden bieden we de mogelijkheid om direct met nog eens 24 maanden te verlengen. Dit doen we alléén wanneer direct verlengd wordt, zodat we met zekerheid kunnen stellen dat de juiste onderdelen en werkzaamheden zijn uitgevoerd wanneer er sprake is van een defect.

Opzeggen
Is jouw Serviceplan bijna verlopen en wens je niet te verlengen na 24 maanden? Dan kun je ons hier één maand voor de afloop van jouw serviceplan per e-mail van op de hoogte stellen.
Ter verificatie vragen we je om jouw naam, adres en serienummer van je machine in jouw e-mail te vermelden. Je kunt je mail richten aan service@serviceplan.nl.

Defect melden
Wat doe je als jouw machine niet meer draait? Dan neem je zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op, zodat we de reparatie kunnen plannen en uitvoeren. Ons streven is om binnen 24 uur jouw machine op locatie te repareren. Lukt dit niet? Dan leveren we je binnen 48 uur een vervangende machine. de 24 uur en 48 uur die we hanteren zijn gerekend vanaf het moment dat we contact hebben gehad. We brengen je na melding zo snel mogelijk op de hoogte van het reparatiemoment.

Vernieuwde onderdelen
Indien er daadwerkelijk onderdelen stuk zijn die vervangen dienen te worden, dan doen we dit ter plekke. Het is daarom van groot belang dat je ons zo goed mogelijk verteld wat er mis is. Zo kunnen wij op afstand inschatten welke onderdelen mogelijk problemen geven.

Wanneer we een onderdeel moeten vervangen, dan ontvang je hiervoor een factuur van ons. Vervangende onderdelen binnen een serviceplan worden aangeboden met 10% korting!

Plannen jaarlijkse onderhoudsbeurt
Als eigenaar van jouw machine bepaal je zelf wanneer je jouw jaarlijkse onderhoudsbeurt wilt laten plaatsvinden. Je kunt ons per e-mail aan service@e-bouwshop.nl laten weten in welke maand je deze onderhoudsbeurt wilt plannen. Vermeld hier je naam, het serienummer van de betreffende machine en jouw telefoonnummer waarop wij je het beste kunnen bereiken. Wij zullen erna telefonisch contact opnemen om de datum en het tijdstip samen af te stemmen.

Inbegrepen reparaties
Wij gaan ervan uit dat jij als eigenaar van jouw machine weet hoe je hem zelf goed onderhoudt en dient te gebruiken. Binnen jouw Serviceplan gaan we daarom uit van maximaal vier reparaties op locatie per kalenderjaar.

Het komt zeer zelden voor, maar krijg jij toch de maken met je vijfde defect binnen 12 maanden? Dan bieden we je als extra service om jouw machine bij ons op locatie af te leveren, waar wij je machine zullen repareren. Na reparatie kun je hem weer ophalen. Voor deze extra reparatie berekenen we 50% van onze reguliere uurprijs (€37,50) per reparatie en de eventueel vervangen onderdelen.

Garantie en klachten

Garantie
E-bouwshop.nl is officieel dealer van alle aangeboden artikelen. Wij en onze leveranciers hebben vertrouwen in onze producten en bieden daarom een uitstekende garantie!

Reparatie
Indien een bij E-bouwshop.nl aangeschaft product binnen de garantieperiode defect raakt, dan kun je het product kosteloos retourneren. Wij zorgen voor de verdere afhandeling van de reparatie. Voor meer informatie kun je mailen naar klantenservice@e-bouwshop.nl

Tevredenheid
Ons doel is 100% tevreden klanten. Binnen ons assortiment vind je daarom alleen producten van de hoogste kwaliteit. We werken samen met de meest vooraanstaande fabrikanten én testen alle materialen en machines zelf, alvorens we ze aanbieden binnen ons assortiment. Voldoet een artikel onverhoopt toch niet aan jouw verwachting? Dan kun je retourneren onder de volgende voorwaarden:

  • Binnen 14 dagen melden en retour sturen
  • Het artikel is compleet, onbeschadigd en ongebruikt en voorzien van de originele verpakking
  • Het totale aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk, in ieder geval binnen 14 dagen teruggestort op je rekening of u kiest een ander artikel uit ons assortiment, waarbij het eventuele prijsverschil wordt verrekend

Zie voor meer informatie de pagina 'verzend en retourneringsbeleid'.

Klachten 
E-Bouwshop.nl behandelt iedere order met de grootst mogelijke zorg én service. Heb je dit niet zo ervaren? Dan vinden we dit erg spijtig én vernemen dit graag. We zullen er alles aan doen, zodat jij toch tevreden én blij bent met jouw bestelling en de geleverde service. Je kunt je klacht richten aan klantenservice@e-bouwshop.nl. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op!

Retourneren

Door ons geleverde artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden in de originele, ongeopende verpakking en in ongebruikte staat onder toezending van een kopie van de betreffende factuur en zonder opgaaf van reden. Retouren meld je eenvoudig aan via ons Retourformulier.

Indien de artikelen ongebruikt zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, storten wij de aanschafprijs, exclusief de verzendkosten, zo spoedig mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen na retour ontvangst van de artikelen terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Wanneer je meerdere producten hebt besteld, maar slechts een gedeelte wilt retourneren, worden de verzendkosten van de originele levering niet gecrediteerd. De bijkomende kosten voor verzending zijn voor je eigen rekening.

Wanneer de door ons afgeleverde artikelen niet binnen de 'zicht'-termijn zijn teruggezonden, vervalt het recht van retour.

Wet koop op afstand

Sinds 1 februari 2001 is de Wet “Kopen op Afstand” van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de Wet Kopen op Afstand opgenomen:

• Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
• Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden.  Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
• Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 14 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:

• Aankoop van onroerend goed;
• Aankopen die speciaal op bestelling zijn gemaakt;
• Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
• Kranten en tijdschriften;
• Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
• Financiële diensten, weddenschappen en loterijen;
• Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
• Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.

De extra plichten van de verkopende partij zijn:

• De verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
◦ Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
◦ De belangrijkste kenmerken van het product;
◦ De prijs van het product (inclusief alle belastingen). Indien van toepassing, de kosten van aflevering, wijze van betaling, aflevering of uitvoering, het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
◦ De eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
◦ De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!);
◦ Het bezoek- of afhaaladres van de leverancier;
◦ Gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar;
◦ De vereisten en voorwaarden voor opzegging.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

Zie ook winkelen op afstand op Justitie.nl


Meer informatie:

Cookies
Privacyverklaring
Algemene voorwaarden
Wachtwoord vergeten?

Kwaliteit

We leveren uitsluitend materialen van de beste kwaliteit, zodat jij maximale kwaliteit kunt leveren!

Efficiënt

We helpen je om maximaal efficiënt te werk te gaan. Hierdoor verdien je méér in minder tijd.

24-48 uur service

Op ons kun je bouwen! Maak gebruik van de 24-48 uur service, zodat jij ALTIJD aan de slag kunt en je partners op jou kunnen bouwen!